fbpx

Meditation – En gave til dig selv

Jeg mener, at det moderne menneske i høj grad har gavn af at meditere og finde ro og mere nærvær i dagligdags aktiviteter. At kunne lære at træde ud af gentagelsens magt og igen at mærke hvad der nødvendigt – og hvad der er ligegyldigt at fylde sin tid (og sig selv) op med.

Alene i Danmark er der hver dag 35.000 sygemeldte pga stress (kilde: stressforeningen.dk). Mindfulness & meditation har gennem utallige videnskabelige undersøgelser vist at have en gavnlig effekt på stress og overbelastning – selv på ganske kort tid.

Det kræver dog en regelmæssig (gerne daglig) praksis, som på sigt forbedrer både livskvalitet, søvn, humør og meget andet.

Jeg har personlig erfaring med stress og undervisning af stressramte, og ved også at det kan virke uoverskueligt at komme tilbage. Min undervisning kræver ikke noget nyt af dig. Her får du lov til at komme med det der er muligt og slippe alle krav at at skulle præstere. Det eneste jeg forventer er, at du er villig og parat til at gå med i processen.

Men du behøver hverken at have stress eller andre specielle udfordringer for at få gavn af meditation. Alle kan lære det. Alle kan få del i gaverne ved at meditere.

For mig er meditation blevet en naturlig og nødvendig del af min helt almindelige hverdag. Du kan læse mere om mine tanker i indlægget her:

Meditation: En spirituel praksis eller en grundlæggende tilstand?

Hvorfor meditere?

♥  Hæv din vibration, energi & dit perspektiv
♥  Skab en stærkere forbindelse til dit hjerte & din intuition
♥  Få ro på og forebyg stress
♥  Få adgang til din kreativitet & inspiration
♥  Styrk dine relationer til andre og sig selv
♥  Skab et stærkt fundament for dit liv

    Kom hjem

En anbefaling: Jeg har fået lov til at dele denne film om meditation. En smuk lille dokumentar om hvordan forskellige mennesker har integreret meditation som en del af deres hverdag – med job, familie og parforhold.

Jordnær, inspirerende og livsbekræftende! En lille meditation i sig selv at se. (ca. 30 minutter – så tag dagens mindfulness pause, lav en kop te og sæt to-do på stand-by)